Λογοτέχνες, Α1, σελ. 146-164
ΕΛΕΝΝΑ ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗ, ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΘΩΜΑΔΑΚΗ, ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΡΙΒΟΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ
1. Αφηγηματικοί τρόποι: Η συγγραφέας χρησιμοποιεί τον μεικτό τρόπο αφήγησης, δηλαδή χρησιμοποιείται περιγραφή, αφήγηση και διάλογος.
2. Είδος αφηγητή: ετεροδιηγητικός, σε γ’ ενικό πρόσωπο, παντογνώστης.
3. Εγκιβωτισμοί: Η αναδρομή στο παρελθόν, στην οποία ο Μάρκος θυμάται τον γυπαετό που είχε βρει παλιότερα με τον παππού του στο βουνό. Επίσης, άλλος ένας εγκιβωτισμός είναι η ιστορία την κόρης της Νενέ και του άντρα της.
Χρησιμοποιούνται στα συγκεκριμένα σημεία, για να δώσουν έμφαση, αλλά και για να τραβήξουν την προσοχή του αναγνώστη. Επίσης, για να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες για γεγονότα που συνέβησαν στο παρελθόν κάθε ήρωα.
1. Αλλαγές:
· Εάν το σπιτάκι του παππού του Μάρκου δεν ήταν απομονωμένο στην κορυφή σχεδόν του βουνού, τότε ο Μάρκος δεν θα μπορούσε να βρει ησυχία για να σκεφτεί αλλά και δεν θα μπορούσε να δει τον κόσμο με ένα διαφορετικό, πανοραμικό βλέμμα.
· Εάν το σπιτάκι της Βιολέτας δεν ήταν μέσα στο δάσος, τότε οι δύο φίλες δεν θα μπορούσαν να θυμηθούν τα παλιά και να συγχωρέσουν η μία την άλλη.
· Εάν δεν είχε καεί το σπίτι του Νικόλα, τότε ο Μάρκος και ο Νικόλας δεν θα έκαναν αυτή την συζήτηση και Μάρκος δεν θα μιλούσε στη Ματούλα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ του Στράτου
Ο Στράτος γεννήθηκε στις 23 Ιουνίου το 1976. Από μικρό παιδί ήθελε να γίνει ναυτικός και να ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Τον γοήτευε η ιδέα της θάλασσας αλλά και να βλέπει τα πιο όμορφα μέρη από κοντά. Τα πάντα άλλαξαν, όταν ερωτεύτηκε. Τα παράτησε όλα, για να μείνει δίπλα στην γυναίκα του με την οποία, όταν ήταν μικρά παιδία, είχαν μοιραστεί τις πιο τρυφερές στιγμές! Ήξερε ότι η μνηστή του τον είχε ανάγκη, διότι, αν και κι εκείνη ήθελε να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, δεν μπορούσε να φύγει από το σπίτι, γιατί η μητέρα της ήταν άρρωστη. Αν και δεν κατάφερε να επιζήσει η μητέρα της, ο Στράτος συνέχισε να είναι δίπλα της σε ό,τι χρειαζόταν, ώσπου μία μέρα τον ανακάλεσαν από το ναυτικό. Ήθελαν να αναλάβει ένα πολύ σημαντικό πλοίο το οποίο θα πήγαινε μία τεράστια κρουαζιέρα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ήθελε να πάει πάρα πολύ όμως δεν μπορούσε να αφήσει μόνη την γυναίκα του. Η Φώτω τελικά τον έπεισε και έφυγε για το λιμάνι. Την επόμενη εβδομάδα έλαβε τηλεφώνημα από την Φώτω και έμαθε ότι ήταν έγκυος. Ετοιμάστηκε να φύγει όμως ο καπετάνιος του πλοίου δεν τον άφηνε. Άκουσε νέα από την οικογένειά του ξανά μετά από 9 μήνες! Η Φώτω είχε γεννησει .Ήθελε πολύ να επιστρέψει όμως δεν μπορούσε! Κατάφερε να γυρίσει μετά από ένα χρόνο. Δεν χόρταινε να βλέπει τον πανέμορφο γιο του, ο οποίος είχε γίνει ήδη 3 χρονών. Τον ανακάλεσαν πολλές φορές ακόμα,παρόλα αυτά έμεινε ακόμα πιστός στην γυναίκα και την οικογένειά του και πάντα ανυπομονούσε να τους δει, ακόμα και αν αγαπούσε τόσο πολύ την δουλεία του. Μία περίοδο μάλιστα πήρε άδεια από το ναυτικό για 6 μήνες και ήταν πολύ χαρούμενος!! Αφού πέρασε πολύ όμορφες στιγμές με την οικογένεια του, λέγοντας ιστορίες στο γιο του για τις περιπέτειές του στα ταξίδια του, ήρθε η ώρα να γυρίσει στα πλοία!! Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για αυτόν να γυρίσει τον κόσμο, αφού στο πλοίο που θα έμπαινε θα έκαναν το γύρο του κόσμου. Ωστόσο, είχε τις επιφυλάξεις του και αρνιόταν να πάει στο πλοίο και μετά από μία συζήτηση με τη Φώτω πείστηκε να πάει.
Ο Στράτος τελικά αποφάσισε να παρατήσει τη θάλασσα και να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στην οικογένειά του.
Πώς ξεδιπλώνεται ο χαρακτήρας των μυθιστορηματικών προσώπων; Πώς ο χαρακτήρας των ηρώων διαπλέκεται με την εξέλιξη της πλοκής; Ποιους συμβολισμούς των προσώπων μπορείτε να διακρίνετε;
Η Βασιλεία είναι μία ηλικιωμένη γυναίκα του χωριού, που ήταν φίλη με την Βιολέτα, όταν ήταν μικρές. Όλα αυτά τα χρόνια η Βασιλεία ένιωθε πόνο στην ψυχή της και τύψεις, γιατί πίστευε ότι δεν υπερασπίστηκε την φίλη της, όταν οι συγχωριανοί της και οι γονείς της την κατηγορούσαν άδικα και έπειτα την έδιωξαν από το χωριό. Μέχρι και τώρα, που η Βιολέτα είχε επιστρέψει ξανά στο χωριό και όλοι την έλεγαν τρελή και την κατηγορούσαν ότι έκλεψε τα τάματα, η Βασιλεία και πάλι δεν μίλησε. Μετά όμως από το περιστατικό με τη φωτιά η Βιολέτα με τη Βασιλεία μίλησαν μεταξύ τους, μίλησαν για τα συναισθήματά τους και υποσχέθηκαν να είναι για πάντα φίλες και να γεράσουν μαζί.
Η Βασιλεία συμβολίζει την καλοσύνη αλλά επίσης συμβολίζει την αδυναμία και τον φόβο.
Ο Μάρκος πήγε στο παλιό σπίτι του παππού του για να σκεφτεί όλα όσα είχαν γίνει. Εκεί φαντάστηκε τον πεθαμένο παππού του να του μιλάει και να του δίνει συμβουλές. Έτσι ο Μάρκος αρχίζει σιγά σιγά να μαλακώνει και να μην αισθάνεται τόσο μεγάλο θυμό για τη Βιολέτα. Όταν πια γυρίζει σπίτι του, αρχίζει να βλέπει τους ανθρώπους με περισσότερη αγάπη.
Ο Μάρκος συμβολίζει τον σκληρό άνθρωπο που αλλάζει.
Ο Νικόλας μετά από τη φωτιά που ξέσπασε στο σπίτι του βλέπει τη ζωή διαφορετικά. Καταλαβαίνει ότι σημασία δεν έχουν τα υλικά αγαθά αλλά οι άνθρωποι και οι καθημερινές χαρές της ζωής. Επίσης, υπερασπίζεται τη Βιολέτα και λέει ότι θα σταθεί στο πλευρό της και θα την υπερασπισθεί.
Ο Νικόλας συμβολίζει την αλλαγή.
Η Ματούλα, η κόρη του Νικόλα συνάντησε τον Μάρκο και στην αρχή δεν πίστευε ότι ο Μάρκος είχε αλλάξει και νοιαζόταν για εκείνη. Όταν όμως κατάλαβε ότι ο Μάρκος πραγματικά ενδιαφερόταν, ξέσπασε σε κλάματα και του είπε τι είχε συμβεί και του εξήγησε πως η Βιολέτα έσωσε από τη φωτιά το μωρό και τη γιαγιά Βασιλεία.
Ο Στράτος αποφασίζει να παρατήσει τη θάλασσα και να μείνει για πάντα μαζί με την γυναίκα του την Φώτω και το γιό του, το Σίμο.
Η νενέ, όταν είδε τις βιόλες που έφερε ο Σίμος, στεναχωρήθηκε, γιατί θυμήθηκε την κόρη της, την Θεοφανώ, και τον άντρα της, που σκοτώθηκαν στα βράχια στο Κακοπέρατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.