Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Καλλιτέχνες, Α1, σελ. 114-145

Καλλιτέχνες, Α1. σελ. 114-145
ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗ ΕΛΕΑΝΝΑ, ΘΩΜΑΔΑΚΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ, ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΡΙΒΟΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΗΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ, ΘΑΝΟΣ ΒΑΖΑΙΟΣ.
Τι θα αλλάζατε στη τρέχουσα έκδοση του βιβλίου; Γιατί;
Κατά τη γνώμη μας η όψη του βιβλίου εξωτερικά είναι αρκετά πετυχημένη. Θα μπορούσε, επίσης, να υπάρξει στην εικόνα , εκτός από το πανέμορφο δέντρο, και ένας σωρός από πέτρες, πίσω από το δέντρο, το οποίο να έπαιρνε το σχήμα ενός σπιτιού σαν το σπίτι της μοναχικής Βιολέτας. Το σπιτάκι θα μπορούσε μέσα να είναι γεμάτο με κεριά, για να φωτίζουν το χώρο αλλά και τα έπιπλα έτσι ώστε να έχουμε μία ιδέα για το πού ζούσε η Βιολέτα τόσο πολύ καιρό. Όσο για το πίσω μέρος του βιβλίου θα μπορούσε να έχει ένα πιο ωραίο φόντο στο οπoίο να απεικονιζόταν ένα δάσος με σκούρο χρώμα έτσι ώστε να φαίνονταν η περίληψη του βιβλίου στο πίσω μέρος του.
Το εσωτερικό του βιβλίου είναι πάρα πολύ ωραίο, αν και κάπως μονότονο, μη έχοντας πολλές γραμματοσειρές χρώματα ή οτιδήποτε άλλο που να κάνουν το βιβλίο πιο ενδιαφέρον.  Για παράδειγμα, στους τίτλους των κεφαλαίων θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το χρώμα που αντιπροσώπευε κάθε κεφάλαιο, δηλαδή το μαύρο για να δείξει λύπη, το γαλάζιο για τη χαρά κ.τ.λ. Εκτός από αυτό, θα μπορούσε να χρησιμοποιεί άλλη γραμματοσειρά, όταν ο ήρωας σκέφτεται κάτι ή ακόμα και για να περιγράψει ένα εντυπωσιακό ή τρομακτικό τοπίο.
<<Τώρα στη σκιά της νύχτας,το Δέντρο το Μονάχο στεκόταν σιωπηλός διαβάτης σε ανάπαυση, αγγελιοφόρος των κυμάτων>>
Βέβαια, άμα ο συγγραφέας ήθελε να προσεγγίσει και τη μέση ηλικία και όχι μόνο τα παιδιά-αναγνώστες θα έπρεπε να το διατηρήσει ως έχει.
Λεπτομέρειες σημαντικές κατά τη γνώμη σας που θα συμπληρώνατε.
Εάν υπήρχαν εικόνες στο βιβλίο, τότε το βιβλίο όχι μόνο θα ήταν πιο ‘’όμορφο’’ αλλά και πιο λεπτομερές. Έτσι, η συγγραφέας, βάζοντας τες θα μπορούσε να συμπεριλάβει κάποιες λεπρομέρειες οι οποίες δεν υπάρχουν στο βιβλίο, όπως η ενδυμασία και η στάση του σώματος κάθε προσώπου. Για παράδειγμα,  όταν ο Σίμος πρωτοσυναντάει τη Βιολέτα θα μπορούσε η συγγραφέας ή να συμπεριλάβει με λόγια τις αναγκαίες λεπρομέρειες ή να προσθέσει μία σχετική εικόνα, στην οποία να υπάρχει μία σχετικά μεγάλη σε ηλικία κυρία με ένα κάτασπρο και ένα κατάμαυρο μάτι, με ένα σκύλο στην αγκαλιά της, φορώντας ένα φαρδύ, μακρύ φουστάνι και ένα νεαρό παιδάκι, το οποίο να είναι έτοιμο να φύγει από την τρομάρα του και να φοράει κόντο, γεμάτο λάσπες, παντελονάκι και μία μπλούζα ελαφρώς ξεθωριασμένη. Εάν διάλεγε να χρησιμοποιήσει λόγια, για να περιγράψει η συγγραφέας τους διαλόγους με περισσότερες λεπτομέρειες αλλά και για να τονίσει τις παύσεις, την προφορά και την ένταση της φωνής των συνομηλιτών, θα ήταν αναγκαία και τα παραγλωσσικά γνωρίσματα.
Άμα είχα την ευκαιρία να γυρίσω σε ταινία το βιβλίο,  τότε δεν θα χρησιμοποιούσα εντυπωσιακά εφέ αλλά  λιτά και όμορφα. Θα έδινα βάση στα φυσικά εφέ, όπως στα δέντρα, τα φυτά και τα γραφικά χωριά. Επίσης, άμα είχα τη δυνατότητα, θα γυρνούσα την ταινία στον Κόφινα, όπου και εκεί εκτυλίσσεται η ιστορία έτσι ώστε να δώσω  βάση σε αυτά που περιγράφει το βιβλίο αλλά και για να μην αλλοιώσω τις σκηνές, οι οποίες από μόνες τους συνδέονται με το χώρο και το γενικότερο τοπίο.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Στην αρχή ο ηθοποιός που υποδύεται το Σίμο πρωτοεμφανίζεται στο κρεβάτι του. Αφού η κάμερα  εστιάσει στο πρόσωπο του Σίμου, ο Σίμος αρχίζει και ξυπνάει, μετά από αυτό και αφού παραλείψουμε τη σκηνή στην οποία ο Σίμος ντύνεται, οι θεατές τον βλέπουν μόνο στο σπίτι. Ο Σίμος εκείνη τη στιγμή βλέπει στο ψυγείο ένα σημείωμα, στο οποίο η μητέρα του του λέει να μην λείπει από το σπίτι πάλι όλη μέρα, μιας και ήταν Μεγάλη Παρασκευή. Ο Σίμος μετά ακούει τη φωνή της νενέ, η οποία μιλούσε με την γειτόνισσα. Έτσι, τρέχοντας φτιάχνει την τσάντα του,  βάζοντας μέσα έναν φακό, λίγα φρούτα και μερικά μπισκότα και αφού ήπιε λίγο από το τσάι του και έφαγε και ένα μπισκότο, βγήκε από το σπίτι, πριν τον αντιληφθεί η νενέ. Όταν φτάνει έξω από το σπίτι της κυρά Δέσποινας, συναντιέται με την Οντίν, η οποία τον περίμενε έξω από το σπίτι της. Άφου ο κάμερα μαν κάνει ένα κοντινό πλάνο στην Οντίν, για να δουν οι θεατές ότι τον είδε και αφού ο Σίμος πει καλημέρα στη κυρα Δέσποινα, αρχίζουν να περπατάνε στο χωματόδρομο, για να φτάσουν στο σπιτάκι της Βιολέτας.
Μουσική υπόκρουση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.