Λογοτέχνες, Α΄ 2, σελ. 114-145
Άγγελος Κολυβέρης, Γρηγόρης Ευσταθιάδης, Γιώργος Ζάφτης, Δήμητρα Κολυλέκα
Τα πιο κρίσιμα σημεία της πλοκής
ü Τα πιο κρίσιμα στοιχεία της πλοκής είναι εκεί που ξεδιπλώνεται καλύτερα ο χαρακτήρας του Μάρκου και επίσης, όταν η Βιολέτα, η Οντίν και ο Σίμος πήγαν μια εκδρομή στη θάλασσα.
ü Αυτά τα γεγονότα ήταν τα πιο κρίσιμα σε αυτά τα κεφάλαια, διότι μας αποκαλύπτουν καλύτερα το χαρακτήρα του Μάρκου
ü Όταν ο Μάρκος πηγαίνει στο σπίτι της Βιολέτας και αυτή λείπει.
Τι θα αλλάζαμε:
Όταν ο Μάρκος παρακολουθεί το Σίμο, τη Βιολέτα, το Μάνη και την Οντίν και μετά φεύγει, οι ήρωες θα μπορούσαν να το καταλάβαιναν και να του μιλούσαν, έτσι ώστε να μπει και ο Μάρκος στην παρέα τους και να μην τους μισούσε τόσο πολύ.
Αφηγηματικοί τρόποι
• Οι αφηγηματικοί τρόποι είναι πολλοί όπως αφήγηση, περιγραφή, εσωτερικός μονόλογος και διάλογος. Ο αφηγητής είναι εξωτερικός και η αφήγηση γίνεται κυρίως σε γ΄ ενικό πρόσωπο.
• Εγκιβωτισμός υπάρχει όταν μιλάει η Βιολέτα και αργότερα η Νενέ για τους σταλακτίτες, όταν ο Μάρκος «βλέπει» τί πέρασε η Βιολέτα στο ίδρυμα μέσα από το ημερολόγιο της και διαβάζει την τραγική ιστορία του Ιταλού ποιητή, όταν ο Μάρκος θυμάται μια από τις συζητήσεις με τον αγαπημένο του παππού και όταν η Βασιλεία και η Βιολέτα συζητούν για τα παλιά.
• Προβολή στο μέλλον υπάρχει, όταν ο Μάρκος συζητά με τον παππού του για το τι θα κάνει, όταν ο Στράτος και η Φώτω συζητούν για τον αμπελώνα που θα φτιάξουν και όταν ο Σίμος λέει ότι θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο.
• Οι τεχνικές αυτές χρησιμοποιούνται, για να γίνει η αφήγηση πιο εντυπωσιακή, να μας παραθέσει περισσότερα στοιχεία για το τι έχει προηγηθεί, χωρίς όμως να πλήξει ο αναγνώστης. Επίσης, μας δίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες που ήδη γνωρίζουμε, αλλά και μας τους «αποκαλύπτει» ως καινούριους μέχρι και στα τελευταία κεφάλαια. Επίσης, εξάπτει τη φαντασία του αναγνώστη για το αν θα πραγματοποιηθούν οι προβολές στο μέλλον!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.