Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Καλλιτέχνες Α2 σελ. 146-164


Καλλιτέχνες Α΄ 2 ,σελ.146-164

Ηλέκτρα Λερού, Φιλιππία Κόγκα, Δανάη Πάνου, Μαριάννα Παναγιώτου, Ζωή Ματσούκα, Αγγελίνα Καραμεσούτη, Ελένη Ντουμάνη, Ελευθερία Ντάριου 

Μουσική υπόκρουση

·        http://www.youtube.com/watch?v=L7AeqPiwE5A Γιάννης Πάριος
·        http://www.youtube.com/watch?v=eWUe-iwyB2M Γιάννης Χρυσομάλλης

Επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και μεγέθους των γραμμάτων της λογοτεχνικής έκδοσης που διαβάζεται. Τι θα αλλάζατε στην τρέχουσα έκδοση του βιβλίου; Γιατί;

·        Θα ήταν πολύ ωραίο στο εξώφυλλο να υπήρχε ένα χωριουδάκι και από πάνω να δεσπόζει επιβλητικός ο Κόφινας. Έτσι, θα βλέπαμε το μέρος όπου εκτυλίσσεται η ιστορία και ένα όμορφο τοπίο. Το τρέχον εξώφυλλο μπορεί να έχει άμεση σχέση με το βιβλίο αλλά δεν είναι τόσο εντυπωσιακό. 

·        Κατά τη γνώμη μας η επιλογή της γραμματοσειράς του βιβλίου είναι σωστή, αφού ο τύπος και των γραμμάτων συμβάλλουν στην καλύτερη αφομοίωση της ιστορίας από τον αναγνώστη. Επίσης, για να είναι η αφήγηση πιο ζωντανή θα μπορούσαν κάποιες λέξεις, που δηλώνουν έντονο συναίσθημα, να είχαν πιο έντονο μαύρο χρώμα. Ακόμα, θα μπορούσε σε κάθε κεφάλαιο να υπάρχει μία έγχρωμη εικόνα, επειδή πολλές φορές η συνεχής παράθεση μόνο κειμένου στην τρέχουσα έκδοση του βιβλίου κουράζει τα μάτια του αναγνώστη, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να συνεχίσει την ανάγνωση.

·        Η επιλογή της εικόνας στο εξώφυλλο , η οποία απεικονίζει το Δέντρο το Μονάχο, τονίζει ότι η λογοτεχνική πλοκή βασίζεται σε αυτό. Ίσως, θα μπορούσαν να προστεθούν τα πρόσωπα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, όπως ο Σίμος, η Οντίν και η Βιολέτα ως μικρές, αχνές φιγούρες γύρω από το Δέντρο.

Λεπτομέρειες σημαντικές κατά τη γνώμη σας που θα συμπληρώνατε: ενδυμασία και εξωτερικά χαρακτηριστικά των μυθιστορηματικών προσώπων, γλώσσα του σώματος, παραγλωσσικά γνωρίσματα, σκηνικό σε περίπτωση θεατρικής ή κινηματογραφικής μεταφοράς του βιβλίου.

• Ενδυμασία και εξωτερικά χαρακτηριστικά των μυθιστορικών προσώπων

Γεωργία: μαύρη ζακέτα, άσπρο πουκάμισο με γιακά, μαύρη μακριά φούστα και μαύρες μπαλαρίνες. Εχει σκούρα μακριά σγουρά μαλλιά και πολλά χαρακτηριστικά στο πρόσωπό της που την κάνουν πολύ όμορφη.
Μάρκος: κοντομάνικο, άσπρο, λερωμένο μπλουζάκι, ένα τζιν λεπτό μπουφάν, κοντό, γκρι, λερωμένο σορτς, ψηλές άσπρες κάλτσες και γκρι ποδοσφαιρικά παπούτσια. Έχει κοντοκουρεμένα καστανά μαλλιά και πεταχτά αυτιά.
Νικόλας: μπλε σκούρο πουκάμισο με μανίκια διπλωμένα επάνω, τζιν παντελόνι και μαύρα παπούτσια. Έχει κοντοκουρεμένα, μαύρα μαλλιά αλλά και φρεσκοξυρισμένα γένια και μουστάκι.
Ματούλα: μια κόκκινη μπλούζα με μανίκια που φτάνουν μέχρι τους αγκώνες, ένα μαύρο μακρύ παντελόνι και μαύρα αθλητικά παπούτσια. Έχει σκουρόχρωμα ίσια μαλλιά, τα οποία φτάνουν μέχρι λίγο πιο κάτω από τους ώμους της.
Αγγέλα: απλά φορέματα με πολύχρωμα λουλούδια και μπαλαρίνες. Έχει κοκκινωπά σπαστά μαλλιά, αχνές φακίδες και είναι αρκετά ψηλή.
Βιολέτα: μακρύ, γκρι, φόρεμα και μαύρα λερωμένα παπούτσια με λίγο τακουνάκι. Έχει γκρι, κοντά, σπαστά μαλλιά και πολλές ρυτίδες στο πρόσωπό της λόγω ηλικίας.
Βασιλεία: μακρύ, γκρι, φόρεμα (όπως η Βιολέτα) και μαύρα παπούτσια. Έχει κάτασπρα μαλλιά και λιγότερες ρυτίδες από τη Βιολέτα.

• Γλώσσα του σώματος

«…η Γεωργία κούνησε το κεφάλι της».
«…ο Μάρκος γνέφει με το χέρι του».
«…το κλάμα της Ματούλας».
«…το ξέσπασμα των χεριών πάνω από τη φωτιά».
«…σηκώνω το ποτήρι με το κρασί».
«…το κοίταγμα της Ματούλας στα μάτια του Μάρκου».
«…το κοίταγμα του Μάρκου προς τη Ματούλα».
«…το αγκάλιασμα της μάνας της Ματούλας προς την ίδια»..


Σκηνικό σε περίπτωση κινηματογραφικής ή θεατρικής μεταφοράς του βιβλίου

  • Η κουζίνα του σπιτιού της Γεωργίας θα ήταν ένα μικρό δωμάτιο με ένα τραπέζι με τέσσερις καρέκλες, ένα ψυγείο, πάγκο με νεροχύτη, μια παλιά κουζίνα. Ο φωτισμός πάνω από το τραπέζι θα ήταν μουντός.
  • Το δωμάτιο του Μάρκου θα επρόκειτο για ένα μικρό δωμάτιο με ένα ξύλινο κρεβάτι, ένα ξύλινο κομοδίνο με ένα φωτιστικό πάνω, μια ξύλινη καρέκλα, ζωγραφιές στους τοίχους και χάρτες.
  • Το καμένο σπίτι του Νικόλα θα ήταν ένα μεγάλο σπίτι με κήπο από το οποίο πλέον θα είχαν απομείνει μόνο μαυρισμένοι τοίχοι με ολοσχερώς καμένα τα έπιπλα, τα παράθυρα και τις πόρτες. Επίσης, η σκεπή θα είχε καταρρεύσει και ένα μέρος του κήπου θα είχε καταστραφεί.
  • Το σπίτι της Βιολέτας, όπως ξέρουμε από την ανάγνωση του βιβλίου, είναι πολύ μικρό κι έτσι, θα έχει τοίχους βαμμένους με ανοιχτά χρώματα. Στους τοίχους θα υπάρχουν κρεμασμένα ενθύμια από την «παλιά» ζωή της Βιολέτας.
  • Την καλύβα του παππού του Μάρκου την φανταζόμαστε πολύ μικρή. Έξω από την καλύβα θα υπάρχει μια πέτρα-κάθισμα, απ` όπου θα μπορείς να απολαύσεις το μαγευτικό τοπίο.
  • Ο διάλογος του Σίμου και της νενέ θα λάμβανε χώρα στη βεράντα του σπιτιού, γεμάτη λουλούδια και με θέα στη θάλασσα.
  • Η σκηνή με τη Θεοφανώ και το Βασίλη θα εκτυλισσόταν σε έναν απότομο βράχο με πυκνή βλάστηση τριγύρω.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.